Rozhovor: DJ C.N.B

elis & acid |17.05.2007 | Interview

C.N.B (alias náš redaktor Medan) je DJem s brilantním muzikálním šmakem a vkusem, o kterém nás již nejednou presvedcil. Do sveta pred pár dny vypustil svuj nový mix, tak jsme si rekli, že je nejvyšší cas ho trochu vyzpovídat. Jakým dopravním prostredkem jezdí nejradši, jak dopadlo jeho první hraní pro verejnost (na základní škole) a proc nedá dopustit na 2 Unlimited?

Acid: Cím jsi chtel být, když jsi byl ješte malý špunt?

C.N.B: Já jsem malý špunt uvnitr porád a tak to taky zustane. :o) Když mi byly tak 4 roky a babicci a dedecci a další clenícci rodiny se me ptali, cím chci být, tak jsem vždycky ríkal, že strojvedoucí, chtel jsem rídit lokomotivu. :o) Ve vlaku jsem se jako malej s rodici na vandry neco najezdil. Muj pradeda byl výpravcí, takže byl na me jako na malýho špunta hrozne hrdej a jednou mi vyrobil fotoalbum všech možných vlaku a lokomotiv, mezi kterými se už tenkrát (za totality) objevila francouzská TGV - na tuhle fotku nikdy nezapomenu... Tyjo, hezká otázka na zacátek. :o)

Elis: No vida! Dvorák inspirován zvukem vlaku složil Humoresku. Není možné, že v tobe tenhle industriální zvuk (prece jen predpokládám, že když jsi byl malý, parní lokomotivy už nejezdily...) zanechal nejaké inspiracní stopy pro pozdejší zálibu v repetitivní elektronické hudbe? :)

C.N.B: Hehe, parní lokomotivy - to vypadám tak stare? :o) Ne vážne, zvuku kolejí jsem si vždycky všímal a když jsme jeli rychlíkem, tak se mi to i líbilo víc, takže když se me ted na to ptáš, tak víš že asi jo? :o) Jinak obecne repetitivní rytmus máme v sobe zakorenenej všichni už od praveku, když domorodci poslouchali zvuk bubínku šamana, kterej je tím uvádel do transu, proto jsou taky všechny tanecní žánry založený na opakování smycek a jejich gradování… Ale já jako malej jsem si doma na starý Tesle pouštel možná tak Pepu Melena a nebo Šmouly... :o) A taky jsme se ségrou jednou, když nám byly tak tri ctyri roky a rodice nás nechali doma samotný, vytahali všechny gramofonový desky a skákali jsme na nich a blbli. Následoval samozrejme vejprask... :o)

Elis: Vidím, že jsi rodicum delal radost. :) Oblažoval jsi je treba i tím, že jsi projevoval své hudební nadání hrou na ruzné domácí, vetšinou kuchynské nástroje? Co mlácení do kastrolu, brnkání na krájec od vajícek...? Máš nejaké takové pocátky své hudební kariéry?

C.N.B: Tak to už moji pamet trápíš moc. :o) Hudební nástroje me celkem minuly. Doma jsme meli kytaru a mamka i flétnu a táta treba foukací harmoniku, i s klavírem jsem prišel do styku. Párkrát jsem s tím jako malej zkoušel blbnout, ale nikdy jsem nechtel hrát na žádnej hudební nástroj, takže z toho nic víc nebylo.

Acid: Zdá se, že cerné plotýnky ti ucarovaly už v útlém veku. Kdy jsi se poprvé rozhodl, že chceš hrát i jiné desky než Šmouly a bavit tím více lidí než jen ségru?

C.N.B: No, vlastne jsem chtel tuhle hudbu šírit už od tý doby, co jsem ji poznal. Úplne první setkání s tanecní (zahranicní) hudbou vubec, byl videoklip Michaela Jacksona - Black or white a No good od Prodigy na naší starý cernobílý televizi nekdy krátce po revoluci, když tyhle klipy vysílali tenkrát jako ukázku toho, co mužeme videt na nove vzniklém televizním kanálu OK3. Na základce jsem si prošel obdobím Dr. Albana, starýho Scootera, 2 Unlimited, atd. (mel jsem na originálce No limits a Real things a to je do ted nejsrdcovejší záležitost; „Let the beat control your body“). Pak se mi dostala do ruky kompilace Cágo Bélo Tekno 1, kde byly fakt parádní raveový a housový pecky, a ta to vlastne zacala. Potom se ke me dostala kazeta s nejakým mixem, na který nebylo napsaný nic víc než tribal house mix (muj první kontakt s mixovanou hudbou). Následovala originálka Radost Classics - 6 years of Radost FX, Loutkuv Housebox a už to jelo... Do toho Prodigy a Thunderdomy, první jointy... No ale zpátky k otázce. Bydlel jsem v malém meste - ve Cvikove, kde jsem chodil na základku. Jednou ucitelka hudebky dostala spásnej nápad, že by nekdo mohl o prestávkách do školního rozhlasu pouštet nejakou hudbu. Nejak jsem se tam dostal, pustil tam pár vecí z Cágo Bélo Tekna, treba takovýho Star Washe – Disco fans, no a druhej den už tohle vysílání radši zrušili... :o) Po nejaký dobe jsme zacali hromadne jezdit do Ceský Lípy, kde se v tu dobu konaly house párty Crystal House. Pak prišel první open air, Summer of Love 2000... Na strední jsem se zacal víc a víc zajímat o DJe, gramce a tu hudbu celkove. Po prestehování do Liberce jsem potkal nový známý, mezi kterými byla i kamarádka, co si koupila gramce a zacala hrát techno. To byl podzim 2003. Díky tomu jsem mel poprvý možnost si na to i šáhnout, a tak jsem si koupil od Overflowa první desky. No a s touhle holkou a ješte kámošem jsme v Jablonným v Podještedí zacali v jedný hospode, kterou vlastnil Vietnamec, kterýmu ríkali Sony, delat první párty. To byly casy...

Elis: Zatím z tvých vet slyším hrát rave a house. Ty první desky, co sis koupil, to už byl drumandbass? Máš je treba ješte doma?

C.N.B: Jasne, to byl už drum & bass. Do toho me zasvetil Faly tak o dva roky drív. Jednou jsem s ním byl v Turgoru a tam hrál nejakej Mickey Finnuv starej mix. Já jak jsem byl zhulenej, tak jsem konecne pochopil, co je na tý hudbe tak dobrýho, a zacal jsem krome techna a housu shánet i junglový sety. V tý dobe to byli hodne Ed Rushové, Kemalové, Usual Suspects atd.. Moje první live setkání s jungle párty byl paradoxne Sunrising v Pardubicích, kde tenkrát hrál Steve Rachmad. Vedlejší malá stage patrila junglu a hrála tam IM Cyber, Koogi a nekdo z Dvoiky.troiky. Tenkrát jsem o tech jménech hodne slyšel, jakože hrajou nejlepší drum & bass, tak jsem si je chtel poslechnout. Tam jsem poprvé videl tancovat nekoho na tuhle hudbu a já to zkoušel taky. Ale po neúspešným asi ctvrthodinovým pokusu jsem se vrátil na techno. :o)
Sakra zase jsem odbocil... První deska, kterou jsem si koupil na jedný akci v Liberci (možná to dokonce bylo na Green is good), byl Roni Size - Sound advice, ta se mi dlouho jen válela doma a po case jsem ji prodal. Pak když jsem zacal hrát tak jako první to byli treba Bad Company - Grunge 3 remix nebo Signal od Freshe. Vždycky jsem si ale ríkal, že si jako první koupím Return of forever od High Contrasta, to jsem ale udelal až asi pred rokem... :o)

Elis: Na Green is good jsme se potkali, aniž bychom se znali. :) To byla dobrá akce, až na tu návštevnost, tam bylo tenkrát víc lidí z guestlistu než platících… Jako headlineri tam hráli Aquasky. Co vlastne ty a breakbeat? Máš docela široký hudební záber...

C.N.B: Jj, o tom jsme se už spolu bavili. :o) Skvelá akce to byla... Já a breakbeat - kupuju si a hraju electrobreaky a podobný veci. Musí to být veselý a mít hutnou basu. Prokládám to electrohousem a je to fajn :o)

Acid: Už hodne vody proteklo, co jsi si poprvé šáhnul na nádobícko. Co tvoje djské rucicky? Jsi se sebou spokojen? Trávíš ješte volné chvíle nad gramofony, pilováním techniky mixu?

C.N.B: Spokojenej se sebou rozhodne nejsem a asi ani nikdy nebudu. Ale protože je to moje droga, tak do toho budu dál cpát prachy co vydelám a doma, a když mám chvíli cas, rozhodne trénuju. Výsledkem toho domácího trénování jsou pak jednou za cas ty moje studio mixy.

Acid: V tvém novém studio mixu Superstring theory si fanoušci tvých predchozích mixu urcite opet prijdou na své. Jakou pasáž toho setu máš ty osobne nejradši?

C.N.B: Snažím se, aby ty sety byly odrazem toho, co se mi na drum & bassu líbí a co se mi honí hlavou. Ten poslední jsem navíc pojal trochu jiným zpusobem než ty predchozí, napsal jsem k nemu úvod a dal mu tak urcitou myšlenku. Astronomie a astrofyzika je totiž spolecne s hudbou vubec mým nejvetším koníckem. V drum & bassu se mi nejvíc líbí neurofunk, ten je pro me urcitým vnitrním zpusobem hudebním cyberpunkem a já mám rád všechno co je sci-fi. Takže ten úvod má vytvorit dojem sci-fi (i když to teoretictí fyzici myslí vážne). Ptáš se ale jakou pasáž mám nejradši - hodne se mi líbí to spojení prvních trí desek, ty zvuky jak se tam doplnujou a prolínají, a pak jsem taky neveril svým uším, když jsem si doma poprvý pustil dohromady Spaced invadera a Hardcore vibes, tohle je asi ted muj nejoblíbenejší mix dvou desek.

Elis: Jak se vlastne na nový studiový mix pripravuješ? Když te treba pri hraní napadne nejaký dobrý mix, zapisuješ si to do denícku - jako spisovatelé nebo reportéri, kterí si zapisujou náhlé nápady? :)

C.N.B: Snažím se, aby tam byly aktuální desky, co jsem si práve koupil, a k tomu nejaký starší, co si rád pripomínám. Nejakou dobu sbírám desky a mp3, až se jednoho dne (když si na to konecne udelám cas) seberu, všechny je vezmu a poskládám je dohromady tak, aby to melo nejakej vývoj. Nekterý pak bohužel i vyhážu, aby to nebylo moc dlouhý. Vetšinou vím treba o dvojicích nebo trojicích desek, který mám už vyzkoušený, že spolu sedí a další pak vymyslím pred nahráváním. Pak už jen zkouším nahrávat tak dlouho, dokud mi z toho nevyleze mix, kterej je bez chyb, který by mi vadily. Pak to bývá otázka tak jednoho nebo dvou odpolední, než mám výsledek. Každopádne debilnícek na zapisování nápadu jsem si ješte neporídil, takže vetšinu nápadu zapomenu stejne rychle jako je vymyslím… :o)

Acid: Vzpomnel by sis na nejhorší hudební náciní, na které jsi musel odehrát set (gramofony, mix,…)? Zažil jsi nejaké vyložené bojové podmínky pri hraní?

C.N.B: No jéje. :o) Nejlepší jsou mixáky, kde treba vypadává zvuk, protože jsou tam špatný kontakty... Proste vyrachtaný a neudržovaný. Takovejch je po nekterých ceských klubech taky dost. Nebo nejaký nestandardní gramce... Když mám nekde verejne hrát, tak cokoliv jiného než je standard, což jsou Technicsy, z pochopitelných duvodu odmítám. Ne že bych na tom nedokázal hrát, ale proto, že by me to nebavilo, protože bych nemohl predvést to, co chci a co dokážu. V poslední dobe jsem ale vždycky spokojenej, když nekam prijedu vše bývá v porádku. Když je ale nekde treba špatnej mix a vím o tom predem, tak si vezmu s sebou svuj Pioneer DJM 600. Nejvetší problém ale bývají odposlechy... To je to, co DJ potrebuje nejvíc. Když jsou odposlechy, který hrajou dobre, tak mužeš mít i špatný gramce i špatnej mixák, ale jsi schopnej se s tím poprat. Když ale máš dobrý gramce a mixák a neslyšíš, co ti z toho leze, tak proste hrát nemužeš a nekterým lidem to i pres to nedochází... Ale nejsem ten, kdo by kvuli tomu hned nechtel hrát. Vetšinou se to dá vždycky nejak vyrešit. Ale je to opruz, když je nekdo amatér a neví, o co se má postarat, když delá akci.

Elis: Já bych se vrátila k tem zábavným a nezábavným tanecním stylum. Ve svých setech mixuješ docela pestrou smes. Electro, disco, pecky, který uvádely do transu tanecníky tak deset let zpátky. Co te na téhle úchylné hudbe proboha baví? :) Je to nostalgie a návrat do puberty?

C.N.B: Minulý léto me hrozne ovlivnila jedna kamarádka, která byla obrovskou fanynkou drum & bassu a ted si užívá akce typu Plastique. Díky ní jsem treba byl na koncertu I am X, otevrela mi oci a já se znovu zacal zajímat i o to, co me bavilo drív. Vrátil jsem se k tem veselejm diskoškám jako jsou 2 Unlimited, The KLF, Dune… A taky k housu. V poslední dobe si všímám treba Erica Prydze. No a rave kultura je vubec o tomhle všem dohromady. Rave je proste spojení veškerý hudby, párty a všeho kolem. Btw. „úchylné hudbe“? To preci není nic úchylnýho! :o) Jinak když už se me ptáš na ty ostatní styly hudby, mám taky moc rád veci jako Clifford Gilberto, Amon Tobin, Massive Attack, Kraftwerk... Urcite neco takovýho ode me uslyšíte tedka v chill outu v Roxy, tak prijdte.

Elis: Díky za dobrý pokec a za pozvání, já se teda urcite zastavím. ;)

Acid: A pokud vás tato vycerpávající zpoved alespon trošku zaujala, vaší pozornosti by jisto jiste nemela uniknout oslava 6. narozenin drumandbass.cz, jenž probehne 8. cervna v klubu Roxy. Všichni príznivci dobrého d’n’b jsou vítáni. Pomozte nám sfouknout už šest svícek na našem (vašem) polámaném dortu.

C.N.B: Já Vám taky moc dekuju, bylo to fajn s váma dvema. :o) Na záver už jen doplním, že pokud nekdo má zájem, tak jsem si také porídil muj špajz.

Diskuze

* *
*

Načíst novou

Promotion

junglednb.cz

Parties

Na dnešní den nemáme v databázi žadnou akci...

Přidat Party

13 online úvodní strana rss kontakt reklama